Wat kun je doen in Mijn Kinddossier?

  • Groeidiagrammen van jouw kind(eren) inzien;
  • Advies van de jeugdverpleegkundige of –arts nog
    eens teruglezen;
  • Zelf afspraken met de jeugdverpleegkundige of -arts plannen of wijzigen;
  • Opvoedinformatie lezen

Lees meer over Mijn Kinddossier in de folder.

Hoe kan ik inloggen als ouder voor Mijn Kinddossier?

  1. Ga naar mijnkinddossier.nl
  2. Log in op deze website met je eigen DigiD
    Heb je nog geen DigiD? Vraag deze dan aan via: www.digid.nl.
  3. Lukt het inloggen niet, zie dan de veelgestelde vragen hieronder

Log je voor de eerste keer in?
Vul dan je telefoonnummer en e-mailadres in onder “Mijn gegevens”. Dat is belangrijk omdat we alle uitnodigingen en adviezen per mail versturen.

Tot welke leeftijd is Mijn Kinddossier?

Mijn Kinddossier is voor kinderen van 0 tot 12 jaar. Wanneer je kind 12 jaar is, melden we het dossier af in Mijn Kinddossier. Dat zijn we verplicht, vanwege de privacywet. Zes weken daarvoor ontvang je hierover een bericht van ons.

Wil je de gegevens bewaren? Dan kan je het dossier printen voordat jouw kind 12 jaar is geworden. Zie de gebruiksaanwijzing.

Hoe zit het met de privacy en veiligheid van Mijn Kinddossier?

Mijn Kinddossier is alleen toegankelijk voor jou als ouder en voor de Jeugdgezondheidszorg. Dus niet voor andere zorgverleners, ook niet voor ons als zorgverlener. Daarnaast kan Mijn Kinddossier enkel gebruikt worden voor kinderen tot 12 jaar. Hierna moet het kind hier toestemming voor geven. Om te voorkomen dat je gegevens uit Mijn Kinddossier niet meer kunt nalezen, kun je informatie uit Mijn Kinddossier afdrukken. Onderaan deze pagina vind je een beschrijving van het afdrukken van Mijn Kinddossier.

Om in te loggen op Mijn Kindddossier heb je een DigiD code nodig. Dit zorgt ervoor dat de gegevens van jouw kind op een grondige manier beveiligd zijn. Om Mijn Kinddossier te activeren, moet je eerst toestemming geven. Daarbij wordt ook rekening gehouden met het ouderlijk gezag. Het is verplicht om in te loggen met de DigiD app óf met sms controle waardoor Mijn Kinddossier extra beveiligd is.

Veelgestelde vragen

Waarom werkt het inloggen niet?

  • Controleer allereerst of je inlogt met je eigen DigiD (niet van je kind). Is dit het geval, dan kan het zijn dat jouw kind (nog) niet is aangemeld voor Mijn Kinddossier. Stuur dan een e-mail met geboortedatum en achternaam naar mijnkinddossier@ggdzeeland.nl . Mocht je ook foutmeldingen krijgen bij het inloggen, vermeld deze dan ook (evt. met foto van de foutmelding) in de e-mail.

Waarom zie ik één of meer kinderen niet in Mijn Kinddossier staan?

  • Als jouw kind 12 jaar is geworden, melden we het dossier af voor Mijn Kinddossier
  • Is dit niet het geval, stuur dan een e-mail naar mijnkinddossier@ggdzeeland.nl en vermeld hierin geboortedatum + achternaam van jouw kind(eren)

Ik kan wel inloggen, maar zie geen gegevens?

  • Log altijd in met je eigen DigiD (niet met de DigiD van je kind). Probeer anders in te loggen via een ander apparaat en/of browser.
  • Lukt het nog steeds niet, neem contact met ons op door een e-mail te versturen naar mijnkinddossier@ggdzeeland.nl en vermeld daarin geboortedatum + achternaam van je kind(eren), tijdstip van inloggen, evt. foutmelding inclusief printscreen (foto) van de foutmelding

Wie heeft toegang tot Mijn Kinddossier?

  • Mijn Kinddossier is toegankelijk voor de ouder(s) / verzorgers met gezag. Inloggen kan alleen met DigiD met 2-factor authenticatie (DigiD-app of SMS)

Waarom kan ik geen afspraak maken of wijzigen in Mijn Kinddossier?

  • Waarschijnlijk kan het betreffende contactmoment niet zelf gepland of gewijzigd worden. Óf er is geen ruimte beschikbaar voor een nieuwe afspraak. Bel daarom de afdeling Jeugdgezondheidszorg: 0113-249315

Hoe veilig is Mijn Kinddossier?

  • Mijn Kinddossier is alleen toegankelijk voor jou als ouder. Inloggen kan alleen met DigiD met 2-factor authenticatie (DigiD-app of SMS). Gegevens worden via een beveiligde verbinding en versleuteld verstuurd. Hierdoor zijn gegevens niet te herleiden. Daarnaast voert de leverancier van Mijn Kinddossier (Topicus) jaarlijks controles uit zodat de veiligheid van de applicatie gewaarborgd blijft. Ook laat de leverancier voortdurend de betrouwbaarheid van de applicatie testen door onafhankelijke en professionele partijen.

Ik wil geen gebruik meer maken van Mijn Kinddossier. Wat moet ik doen?

  • Wil je geen gebruik meer maken van Mijn Kinddossier, bespreek dit dan eerst me je jeugdverpleegkundige of jeugdarts.

Staat je vraag hier niet bij?