• Contactpunt psychosociale ondersteuning voor zorgprofessionals
    ARQ IVP heeft jarenlange ervaring in het ondersteunen van mensen en organisaties die te maken krijgen met ingrijpende gebeurtenissen, rampen en crises. Deze ervaring is beschikbaar voor vragen, zorgen en noden met betrekking tot COVID-19.
    Neem contact op via het telefoonnummer: 088 – 3305500 (7 dagen per week, van 8.30 tot 21.30 uur bereikbaar)
  • Filmpje over het omgaan met emoties van cliënten in coronatijd
    Tijdens de coronacrisis kan je als (zorg)professional te maken krijgen met gedrag van cliënten en andere mensen waar je niet altijd een pasklare reactie op hebt of waarvan je het lastig vindt om er mee om te gaan. Dat is voorstelbaar en begrijpelijk. In dit filmpje geven de psycholoog-trainers van ARQ IVP praktische tips om met deze emoties om te gaan, en leer je hoe de cirkel van invloed en betrokkenheid kan helpen om je energie te richten op daar waar je invloed op hebt.
  • Adviezen voor communicatie met ouderen in coronacrisis
  • ZELFSCREENER VEERKRACHT
    Dit online instrument brengt in kaart wat medewerkers energie geeft in het werk en wat stress oplevert en hoe daarmee wordt omgegaan. Er zitten vragen in verwerkt die specifiek over Corona gaan. De lijst kan anoniem en op elk moment worden ingevuld (10 minuten) en geeft de medewerker direct feedback over de veerkracht en de opties die iemand heeft.
  • ARQ Nationaal Psychotraumacentrum
    Psychosociale ondersteuning in coronatijd voor professionals. En informatie voor professionals en gemeenten over omgaan met de gevolgen van het coronavirus bij kinderen.